Dalidroom

onze spinselhersens draaien draaien
rondjes in een Dalidrome
overdraaien van overdrive tot knoop-
punt aan de stippellijn
zij weet zich geenen weg te blijven
zoekt rust in razernij
schrijft laconiek een boek
en tekent tussendoor een strip
ze fluistert in mijn oor dat al haar dromen enkel voor mijn oren zijn
ik slik van trots mijn trots weg
dat je dromen delen moet, zeg ik
zij schouderophaalt weg, drive drive bye bye
hij kruipt op schoot
dat is zijn eigen kleine rebelliefde
vastkluisteren met al wat hij heeft
dat ik stilzit, en even van hem houden kan
hij steekt zijn vinger in mijn neus
kijkt me streng aan
“zo kan het niet langer, zeg ik je”
wijsheid uit een kindermond
waarna zij weer komt langs gedanst
“papa, de room is van slag”
mijn leven is een Dalidroom
en dat hij eeuwig duren mag
Geef een reactie

